سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو
به گزارش سیبادو ، روزنامه پرتیراژ آلمانی B.Z با انتشار عكسی از نقشه برلین بر روی جلد كه تحت حملات موشكی قرار گرفته است، تیتر "اگر برلین جای اسرائیل بود، چه می شد؟" را زده است و به صورت بی سابقه ای با رژیم صهیونیستی ابراز همدردی كرده است.

این اتفاق تنها چند روز پس از آن رخ داد كه صفحه فیسبوك سفارت اسرائیل در برلین اقدام به انتشار نقشه ای مشابه از برلین كرد و منطقه ای كه در بُرد موشكی فلسطینینان قرار می گرفت را مشخص كرده بود.

انتشار مطلب فوق بدنبال تشدید جنایت های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و خصوصاً كودكان كه اعتراض ها را در سراسر جهان به راه انداخته است، با این جملات سعی در توجیه جریان داشته است:" آیا در آن زمان خواهید گفت كه جنگ رخ داده است؟ پس حالا متوجه می شوید مردم اسرائیل، شش روز اخیر، چه حسی داشته اند."

روزنامه توضیح داده كه خمپاره های شلیك شده به اسرائیل ساخت ایران است. همچنین به نقل از گوئیدو وسترول –وزیر خارجه آلمان- در سفر روز دوشنبه به سرزمین اشغالی نوشته شده:" اسرائیل دوست ما است. شریك ما است. كاملاً مُحق است كه از خود و شهروندانش دفاع كند."

آیتای تاگنر، سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در برلین نیز در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هآرتض اعلام كرد كه "كمپین دیپلماسی عمومی گسترده ای" را در آلمان تدارك دیده اند.

وی افزود:" از زمان آغاز رویدادها، تلاش كرده ایم تا به مردم بفهمانیم كه زندگی زیر موشك به چه معنایی است. پیاممان این بوده: اگر زمانی یك خمپاره در برلین سقوط كند، چه حسی به شما دست می دهد و چه پاسخی خواهید داد؟ تمركزمان بر این بوده كه صدای اشخاصی كه در اسرائیل زندگی می كنند را برای توصیف حقایق غیرعادی از زندگی –به خصوص در جنوب و به طور كلی تر در اسرائیل- را در شرایط كنونی برای آلمانی ها منعكس كنیم."


 


 

به همین دلیل، سفارت، اسرائیلی های آلمانی زبان و آلمانی هایی كه در سرزمین های اشغالی زندگی می كنند را شناسایی كردند تا با رسانه های آلمانی مصاحبه كنند.

یكی از موارد بارز این فعالیت ها، دختر رئیس جمهور فوت شده آلمان –یوهانس راو- بوده كه پُستی در وبلاگ خود با عنوان "اولین آژیر" قرار داده كه در روزنامه "تاگس اشپیگل" نیز منتشر شده است.

تاگنر افزود:" تاكنون رسانه های آلمانی، عملیات ]اركان دفاع[ را كاملاً مشروع دانسته اند. حتی اگر مساله فوق تاكنون بصورت نسبی بوده است و هنوز برای اظهار نظر زود است، اما موفق شده ایم حس زندگی زیر شلیك موشك در اسرائیل را منتقل كنیم. درك و هم ذات پنداری، موجبِ جلبِ حمایت می شود."

با توجه به مطلب منتشره در فیسبوك سفارت و صحبت های فوق، واضح است كه مطلب روزنامه آلمانی كه ۲۰۰ هزار تیراژ دارد، كاملاً "سفارشی" بوده و در حقیقت رپورتاژ آگهی است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو